15
Dub
2021
elektronické hračky v angličtině

Elektronické hračky LeapFrog – recenze (Taťána Kubátová)

LeapFrog je populární americká značka elektronických edukativních hraček, která si v České republice zatím nevydobyla pevnou pozici. Dá se tu a tam pořídit v různých e-shopech a také na Amazonu. Stojí to za to?

Jak vlastně jednotlivé hračky LeapFrog fungují a na co jsou zaměřené? Lektorka angličtiny a maminka dvou dětí Taťána Kubátová má zkušenosti hned s několika produkty této značky. Její děti si některé z nich oblíbily a pravidelně je používají. A tak jsem ji poprosila, jestli by se s námi o svoje zkušenosti nepodělila. Nakonec z toho vznikla recenze a já za to Táně moc děkuji!

Čtyři oblíbené hračky značky LeapFrog a jedna, která se moc neujala

My Pal Scout

LeapFrog_Scout

Scout je plyšový pes pro děti od 6-36 měsíců. Každá tlapka má tlačítko, po jejímž stisknutí pejsek zpívá písničky, ukolébavky a učí barvy, pocity, zvířecí zvuky apod. Je to podobný princip jako mluvící pejsek od Fisher-Price. Scout se dá ovšem personalizovat, což byl důvod, proč jsem vybrala zrovna tuto značku. Přes telefon se dá nahrát jméno dítěte, oblíbené zvíře, barva a jídlo a Scout tak jakoby komunikuje přímo s dítětem a mimo jiné ho učí hláskovat jeho jméno. Scouta jsem dceři pořídila, když jí byl rok a půl. Líbilo se jí, že je to plyšák a že zpívá písničky. Ovšem na jeho výzvy např. Sofie, can you think of something red? Nebo Sofie, can you guess what I am? Quack, quack… nijak nereagovala. Pak až ve třech letech ho znovu objevila a byla ohromená, že Scout zná její jméno. Všechny jeho otázky zodpoví a před spaním si pouští ukolébavky. Roční syn je na tom podobně jako tenkrát dcera, líbí se mu písničky a že obojek svítí a bliká. Celkově je hračka úspěch a dítě si v něm v každém věku najde to své. Navíc jsem měla štěstí, a koupila ho na českém e-shopu za výprodejovou cenu.

Learning Friends 100 Words Book

LeapFrog Minibook My 100 wordsLeapFrog minibook

Interaktivní zvuková knížka pro děti od 18 měsíců do čtyř let. Tato knížka ve stylu „mých prvních sto slov“ obsahuje dvanáct okruhů slovní zásoby doplněných ilustracemi. Stačí se letmo dotknout a dle nastavení se ozve buď dané slovo, nebo celá věta nebo zvuk, jaký pojmenovaný předmět vydává. Knížku lze pořídit v různých jazykových kombinacích. My máme angličtinu a francouzštinu. Knížku jsem koupila teprve nedávno a ročního syna nejvíc baví zvuky. Ty mi přijdou příjemné i docela realistické. Knížka baví i tříletou dceru, která už ocení celé věty a různé fun facts. Je to typ hračky, která roste s vaším dítětem, a hodí se pro všechny jazykové úrovně. Knížku jsem koupila ještě v původním obalu na českém bazaru za sníženou cenu, ale lze sehnat třeba na Amazonu.

LeapStory

LeapFrog_elektronické_edukační hračky

Mým největším favoritem je kostka vyprávějící příběhy, určená pro děti ve věku 3-8 let. Obsahuje víc než osmdesát příběhů, pohádek, bájí a bajek, písniček, básniček a relaxačních zvuků. Krom toho slouží jako noční projektor a lampička. Nabízí i možnost nahrání vlastního příběhu. Kostka u nás hraje každý den. Dcera si ji pouští nejčastěji, když přijde z venku domů a chce si trochu odpočinout, anebo před spaním. Kostka LeapStory ovšem vyžaduje pokročilejší znalost jazyka. Z obsahu jsem nadšená: nabízí nejen klasické pohádky, jako je Perníková chaloupka, ale i různé další příběhy, např. Svět dinosaurů nebo Příběhy králíčka Petra, báje a mýty pro starší děti a básničky a naučné písničky pro nejmenší. Příběhy jsou poutavě namluvené několika vypravěči a podkreslené hudbou či doprovodnými zvuky. Zkrátka kostka nabízí skvělý posluchačský zážitek. Můžete ji mít připojenou přes kabel, ale my používáme baterie, které vydrží opravdu dlouho. Koupila jsem opět na českém bazaru ještě v původním obalu za poloviční cenu, lze ale sehnat i třeba na Amazonu.

LeapFrog Smart Sizzlin‘ BBQ Grill

Interaktivní gril je určen pro děti od dvou let. Moje tříletá dcera mu říká jednoduše „kuchyňka“. Hra na přípravu jídla je asi to hlavní, co z toho děti mají. Nicméně angličtina se tu dá krásně a přirozeně zakomponovat do hry. Gril má tři nastavení: učení, grilování a hudba. Nenásilně učí názvy potravin, barvy, čísla, ale také fráze spojené s grilováním. Osobně mě baví některé hlášky typu: Oh so yummy for your tummy“, “Fish dish, Oh I wish“, “Time to chill, peppers are on the grill“,”It smells great, go grab a plate”.  Gril jsem koupila ještě v původním obalu na českém bazaru za sníženou cenu, ale lze sehnat třeba na Amazonu.

LeapStart 3D Learning System

LeapFrog 3DStart

Jedná se v podstatě o desky o velikosti menšího laptopu, do kterých se vloží knížka. Při otevření desek se vyklopí okénko, kde se promítá hologram a k deskám je připojena i tužka. Dítě pak tužkou jezdí po knížce a plní různé úkoly. Knížky se dokupují zvlášť a podle zakoupené knížky je hračka vhodná pro děti od 2-7 let. LeapStart jsem koupila na zkoušku z bazaru za symbolickou cenu a musím říct, že mě nijak neohromil. Systém není uživatelsky přátelský a vlastně už je asi i trochu zastaralý. Aplikace v tabletu by nabídla srovnatelný zážitek. Desky samy o sobě jsou docela velké a těžkopádné. 3D obrázků je v knížkách poskrovnu. Největší výhrady mám k tužce, která má v sobě mini skener, který se ovšem chytne jen v určitém místě a úhlu. Navíc je připojena přes kabel, který občas trochu překáží. Tudíž je to celé občas trochu k vzteku, než se s tím člověk naučí. Knížky jsou docela upovídané. Vyžadují víc trpělivosti, než se člověk dočká toho, co má vlastně udělat. Desky jsou pouze na baterie a ty relativně rychle odchází. Celkově to nemusí být úplně špatný produkt, zvlášť pokud nechcete, aby vaše dítě trávilo tolik času na tabletu či počítači. Hodně záleží na zakoupené knížce, těch je opravdu velký výběr a objevují se v nich dětem známé pohádkové či seriálové postavičky. U nás se ovšem neujalo (možná to opět zkusím, až bude dcera starší).

——————————————–

Taťána Kubátová

Lektorka angličtiny Taťána Kubátová

Lektorka angličtiny a organizátorka konferencí, workshopů a podobných akcí. Cizí jazyky jsou její život – vyučuje je, učí se je a (když to jde) cestuje. Nyní je hlavně mámou 3,5leté Sofie a ročního Maxe. Obě děti vede k angličtině přirozeně a hravě už od plenek.

2 Responses

1. Andrea

Moc zdravím a děkuji za tipy! 🙂 Začátkem dubna měla mladší dcera 3 roky a já ji právě nejakou interaktivní anglicky mluvící hračku chtěla koupit. Narazila jsem též na značku Leap Frog a nejdřív uvažovala nad tužkou podobající se té od Albi (ale přišlo mi, že se více zaměřuje na výuku čtení a psaní). Nakonec jsem tak koupila právě set Leapstart, o kterém píšete (a též v ČR na bazaru) a to včetně několika knih pro různé věkové kategorie… celkově set přišel na 3000 (což není málo) a ani já nemůžu říct, že by z toho mladší byla teď nějak unešená… Myslím ale, že tomu zatím tak úplně nerozumí, a tak ji to rychle přestane bavit… U starší skoro 6leté daleko lépe se v angličtině orientující dcery hračka naopak zabodovala, proto věřím, že ji v budoucnu skutečně ještě oprášite 🙂 Zajímavé je, že součástí knih jsou samolepky, takže se dětem líbí, když mohou za splněné úkoly dostat odměnu… Jsem zvědavá, jak dlouho ji zábava vydrží, hračku máme zatím krátce…. 🙂

1. Petra Vojtová

Děkuji za komentář – my také máme bazarový LeapStart – bohužel jen s ukázkovou knížkou. Nad koupí další knížky trochu váhám, cena mi přišla šíleně vysoká… Ještě to zvážím. Já si trochu dělám pomyšlení na LeapStory. Koupili jsme také v bazaru, ale bohužel není funkční. Tak teď váhám, jestli do toho jít znovu 😀